tisdag, februari 14, 2006

Vändagen

Nu har det blivit dags för mig att ta steget in i bloggvärlden. Tekniskt sätt var det enkelt att få det fixat, men nu gäller det alltså att ha självdisciplinen att se till att bloggen uppdateras ofta. Brist på händelser, stora och små, som jag får vara med om har jag inte. Den här dagen är en helt vanlig dag som börjat med en relativt lugn morgon hemma med barnen. Vi åt frukost med två ljus tända på bordet, vändagen till ära. Rikard åkte iväg tidigt men jag hade tid att föra Nadia till skolan med skrinnskor och skidor, Anna gick för att få utomhusmotionspoäng. Catarina förde jag till lekis, de skulle också ha vändagsfest och dessutom skida. Roligt program för en fyraåring. Jag lämnade bilen på Köklax tågstation och tog tåget in till stan. Tidningarna hade jag plockat med mig från postlådan på vägen. Tågresorna in till stan är sköna. Man hinner antingen läsa Helsingin Sanomat eller Hbl och Västis. Idag läste jag Hbl och Västis. Jag var omnämnd på debattsidan av en f.d. gruppmedlem från Esbo fullmäktige. Den skribenten har sällan något positivt att säga om kvinnliga politiker inom sfp. Det får vi leva med. Debatten om sfp:s framtid har fått fart på våra medlemmar. Idag var speciellt Vanda sfp:arna i farten. Hbl citerade Vasabladet "Sfp måste tvätta sin byk snabbt, för det har inte råd med ett förlustval till. Inte i riksdagsvalet" Jag håller med.