torsdag, augusti 14, 2008

Fairbanks

Nu har konferensen i Fairbanks redan pågått i två dagar. Det var inte helt lätt att ta sig hit då en vulkan någonstans på en ö längre ut på aleuterna fick ett utbrott som råddade till alla flyg i västra Alaska och från Seattle. Tre på natten kom jag fram efter en hellyckad dag i Sitka. Människorna i Sitka var pratsamma och sociala, hemma skulle man nästan tycka det är onormalt. På ett café som jag satt mig ner på för att skriva kort fick jag genast sällskap av en fiskare och hans sommarjobbande medhjälpare. På muséerna var det likadant. Jag fick veta att 8 finländare skall komma och bekanta sig med immigration senare i höst. Jag besökte ett fantastiskt museum om indianer och deras historia och kultur och det sista huset från ryska tiden som fortfarande fanns kvar. Jag får fortsätta skriva en annan gång för nu far bussen till en exkursion.